Om Brørup Boligforening

Boligforeningen blev stiftet i 1950 og har siden stiftelsen opført 390 lejemål fordelt på 23 afdelinger. Af de 390 lejemål er der i alt 55 lejemål, som er ældre- og handicapvenligt indrettede, hvor Vejen Kommune står for anvisningen af ledige lejemål. Herudover har boligforeningen 12 ungdomsboliger, som primært lejes ud til unge, som er/skal i gang med en ungdomsuddannelse.

I de første mange år blev der primært opført parcelhuse og dobbelthuse med stor have, men fra cirka 1980 har alt byggeri været rækkehuse i et plan. Boligforeningen råder kun over en enkelt afdeling med flere etager, hvor der er 12 lejemål beliggende på henholdsvis stuen og 1. sal.

Boligerne er beliggende i Brørup by, bortset fra 10 lejemål i Lindknud og 3 lejemål i Gjerndrup.

Hovedparten af boligforeningens lejligheder er 3-værelses, hvilket vil sige soveværelse, børneværelse og stue, hvortil kommer køkken, badeværelse og baggang/entre. Enkelte lejemål i den ældre del af bebyggelserne er med kælder, men boligforeningen har også et rimeligt antal 1-, 2- og 4-værelses lejligheder, således at de fleste ønsker om lejemål kan opfyldes.

​Boligerne lejes ud efter et ventelistesystem, hvor de ansøgere, som har stået længst på ventelisten har første ret til ledige lejemål. Ventetiden er meget afhængig af beliggenhed og lejlighedstype, og kan svinge fra nogle måneder til flere år.

Brørup Boligforening står altid til rådighed, hvis du mangler oplysninger om en bolig, og du er altid velkommen til at kontakte os på kontoret.

Brørup Boligforening er en selvstændig almen boligorganisation med egen administration. De ansatte i boligforeningen er for hovedpartens vedkommende bosiddende i Brørup, og vi har derfor et godt lokalkendskab, ligesom vi er tæt på beboerne og kan træffe hurtige beslutninger.

Brørup Boligforening.​​