Venteliste

Brørup Boligforenings venteliste er opdelt i en aktiv og en passiv venteliste.

Interesserede kan blive optaget på passiv venteliste for 125 kr., som dækker ventelistegebyr i et år. Herefter koster det et årligt gebyr på 125 kr. at vedligeholde sin placering på ventelisten.

Ved opnotering på passiv venteliste optjener man anciennitet, således at man står bedre placeret, når man får et behov for en ledig lejlighed, men man bliver ikke tilbudt ledige lejligheder, før man kommer på aktiv ventelisten.

Ved opnotering på aktiv venteliste vil man blive tilbudt ledige lejemål i boligforeningen i forhold til ancienniteten på ventelisten. 3- og 4-værelses lejemål i boligforeningen er forbeholdt børnefamilier. Enlige og par uden børn kan dog også komme i betragtning til 3- og 4-værelses lejligheder, hvis der ikke er børnefamilier, som ønsker at overtage det ledige lejemål.

Der skal ikke betales ekstra gebyr ved skift fra passiv til aktiv venteliste eller tilbage igen.

Hvis man er optaget på ventelisten og ikke betaler det årlige ventelistegebyr, bliver der udsendt en rykker. Hvis heller ikke rykkeren betales, slettes man på ventelisten og må starte forfra.

Brørup Boligforening.