Ungdomsboliger, Vestervang

Boligforeningen har 2 afdelinger med ungdomsboliger beliggende på Vestervang:

Afdeling 17, Vestervang 8 A – F, opført i 1988, og Afdeling 18, Vestervang 8 G – L, opført 1989. Afdelingerne består af 2 rækkehuse med hver 6 stk. 1-værelses lejligheder a 26 m2. Der er et depotrum til hvert rækkehus med fælles vaskemaskine og tørretumbler, som er gratis at benytte. Der er ikke carport eller garage til ungdomsboligerne.

Afdelingen har vedligeholdelses- og energivenlige vinduer og døre af plast. Køkkener og bade-værelser er fra opførelsen i 1988 og 1989. Der er lagt nyt tag på i afdelingen i 2008.

Huslejeniveau ca. 1.800 kr. pr. lejemål + forbrug (2011/12) for 1-værelses ungdomsboligerne.

Ungdomsboligerne er forsynet med komfur og emhætte.
Det er tilladt at holde kæledyr bortset fra kamphunde.

Lejlighederne forsynes med fjernvarme, som ligesom vand- og elforbrug afregnes individuelt direkte fra leverandøren.

Huslejen indeholder antennebidrag for stor pakke til Brørup Antenneforening.

Huslejen indeholder ligeledes et individuelt a conto bidrag til vandafledningsafgift (kloakafgift). A conto beløbet afregnes en gang om året efter konkret forbrug på samme måde som a conto bi-drag for varme, el og vand. Der kan således blive tale om en efterbetaling eller en tilbagebetaling.

Indskud udgør 5.000 kr. pr. ungdomsbolig.

Unge, som er/skal i gang med en ungdomsuddannelse, har fortrinsret til ungdomsboligerne.